Promóciós kampányok kreatív tervezése

Miért Jó?

A válság óta fokozottan igaz, hogy az ügyfelek egyedi megoldásokat igényelnek, legyen szó bármilyen megjelenésről.

A nagy rádióknál ráadásul havonta jönnek az újabb és újabb promóciós kampányok, a hallgató pedig pillanatokon belül vált, ha nem érzi, hogy kedvenc rádiója versenyre tud kelni a kegyeiért. És akkor még nem beszéltünk a marketing feladatokról, vagyis jó lenne folyamatosan off-air is eljutni a hallgatókhoz. Mindezt természetesen úgy, hogy a műsorfolyamot nem éri kár. Tehát: képzelj el egy olyan kampányt, amit a lehető legjobban a már meglévő, sikeres műsorhoz simítunk, annak erősségeit kiemelve akár úgy is, hogy mindez plusz külső megjelenéseket biztosít a rádiónak. Olyanokat, amiért csak rátok figyelnek, és amit garantáltan megjegyez a hallgató. És mindezt az ügyfél fizeti.  Hát ezért jó.

 

Példák:

A Juventus Rádió 25 éves születésnapi roadshowja arra az igényre épült, hogy a rádió neve kimagaslóan ismert, ugyanakkor a hallgatók zöme vagy rossz emlékeket őriz az adóról, vagy azt sem tudja, hogy még létezik. A feladat tehát az volt, hogy mutassuk meg nekik a rádiót, úgy hogy „kóstoljanak bele” milyen most a Juventus műsora. Ennek megoldása lett egy 25 állomásos kamionos roadshow, ahol egy teljes napi műsort vittünk Budapest kiemlten forgalmas pontjaira, sztárvendégekkel, minikoncerttel, régi kollégákkal, helyszíni és rádiós játékokkal. Mindez egy olyan csomaggá állt össze, amelyet alkalmanként külön külön is értékesíteni tudtunk, hiszen az ügyfelek a rádiós megjelenés mellé még egy nagyszabású helyi programot is kaptak a pénzükért.  Az eredmény: a 2014 júniusi mérés során Budapesten az elmúlt évek legsikeresebb napi hallgatottságát érte el a Juventus, az új frekvencián dupla annyi hallgatóval, mint a váltás után! A Páratlan Páros játék során a Neo FM-en az volt a koncepció, hogy azok az ügyfelek kapjanak megjelenést, akik egyedül nem tudnának egy teljes promóciót kifizetni. A kéthetes Bumeráng játék során így a „kisügyfelek” ajándékait és megjelenését egy olyan promócióba csomagoltuk, ahol a hallgató feladata épp az volt, hogy bízzon meg kollégáinkban és kövesse őket. Így tudta magát megmutatni helyszíni tudósítással az aquaparktól, az elektronikai boltig tíz ügyfél, akik közösen állták a promóció költségeit.

Referenciák:

 

Neo FM promóciós kampányok kitalálása, tervezése lebonyolítása 2011-2012.

Juventus Rádió promóciós kampányok kitalálása, tervezése lebonyolítása 2012-2015.