Programtanácsadás

Miért Jó?

A rádió értékesíthető terméke maga a műsora, vagyis a program. Milyen a jó rádióprogram? Amilyenre épp szüksége van a hallgatónak.

A zenétől, a szignálokon és a promóciókon át, egészen a műsorvezetői megszólalásokig minden egy cél érdekében történik a rádióban: a hallgató a lehető legelégedettebben fogyassza a terméket, és jöjjön vissza minét többször, minél hosszabb időre. De hogyan lehet ezt elérni? Mi van, ha a két remek kollégánk egy problémát egymással ellentétetesen oldana meg? Ha épp nagyon menő valami, de nagyon kilógna a rádióból? A műsor összessége maga egy ígéret, amit a hallgató felé kínálunk. A sok kis darabot összerendezgetni, a legjobb szándékok közti ellentéteket kisimítani, a kollégák rengeteg energiáját és munkáját a jó cél irányába becsatornázni jól jöhet egy külső fül, aki elfogulatlanul dönt a nehéz helyzetekben. Hát ezért jó.

 

Példák:

Tiéd a város legtehetségesebb műsorvezetője, a zenei kínálat a legváltozatosabb, és a szignálok is lendületesek, gyorsak, jól szólnak, valahogy mégsem eléggé sikeres a rádiód? Lehet, hogy a saját területén mindenki a legnagyobb energiát fekteti a munkájába, ám az irányok nincsenek kellően összehangolva. A napi munkában 100%-ot beleadva, gyakran észre sem vesszük, hogy a legnagyobb jóindulat ellenére sem arra haladunk, amerre a legcélszerűbb volna. Jók a szignálok, csak nem illenek a dalokhoz. A műsorvezető más stílusban beszél, mint ahogy a zenei kínálat alapján elvárná a hallgató. A hírek magázódnak, a szignálok tegeznek. Megannyi apró probléma, ám a hallgató sosem részeiben fogyasztja a műsort, nem érdekli, ki mennyire szereti a munkáját, csupán egy fontos neki: azt a műsort kapja, amire számít. Az ő fejében élő képet kell minél egységesebbé, szebbé festeni, ehhez viszont a gépezet összehangolt, pontos munkájára van szükség. Hiszen a rádió stábja, és a tanácsadó nem egymás ellen, vagy helyett, hanem egymást kiegészítve dolgozik.

Referenciák:

A Sláger Rádióban eltöltött négy év alatt szerzett tapasztalatokkal is sikerült a Neo FM napi hallgatottságát programigazgatóként majd 50%-al növelni, ezáltal piacvezető rádióvá tenni a Class FM ellenében. A Juventus Rádió programvezetőjeként speciálisan a budapesti közegben kellett a frekvenciaváltás után a rádió hallgatóit visszaszerezni. Ez nemcsak sikerült, hanem a Neo csődje után a kommunikációt újrahangolva a Juventus lett a legegyedibb fővárosi rádió, aki markánsan más ígérettel szólította meg hallgatóit, így a frekvenciaváltás utáni első hallgatói számokat meg is dupláztuk.