Online zenei tesztek tervezése, lebonyolítása

Miért Jó?

Minden rádiós tudja, hogy a hallgató kiszolgálása a legfontosabb. Így már csak az a feladat, hogy meg is tudjuk kérdezni őket, mit szeretnének hallani.

Egy komoly kutatás azonban milliókba kerül, és a pénz mindig jól jön másra is. Nos, van egy jó hírünk: van más út is! Ha nincsenek millióitok a zenei kutatásra, de szeretnétek legalább a saját hallgatóitok ízlését ismerni, kérdezzük meg őket! Ti tudjátok hogyan lehet motiválni őket a válaszra, mi pedig azt, mit kérdezzünk tőlük, hogyan összegezzük, és értékeljük a kapott válaszokat! Ha pedig a konkurencia hallgatóit is szeretnénk kifaggatni, arra is van ötletünk. Aki pedig tudja, mit szeretnének hallani a hallgatói, jobban, pontosabban és gyorsabban meg tudja nekik azt adni, mint a konkurencia! Így az új hallgatók megszerzése mellett a már megszerzett szimpatizánsok is könnyebben megtarthatóak! Hát ezért jó.

 

Példák:

Ha már egyetlen közvéleménykutatás is rendelkezésre áll, láthatjuk, hogy mely csoportoknál van esély akár a rádió pozícióit javítani, akár komoly hallgatói bázisra szert tenni. Ezt összevetve a saját hallgatóinkkal könnyedén kijölelhető egy elképzelt irány, merre haladjon a rádió. Ugyanakkor sosem tudjuk olyan jól, hogy mit szeretnének hallani a hallgatók, mint önmaguk. Megkérdezni őket persze csak úgy érdemes, ha tudjuk kezelni és értékelni a válaszaikat. Amennyiben pedig megvannak a válaszok, a zenei adatbázis gyorsan és hatékonyan átállítható egy olyan irányba, amely a hallgatók számára a leginkább megfelel. A teszt akár egy hét alatt elkészülhet, az online felületen tárolt és futtatott adatbázisnak köszönhetően pedig bárhol gyorsan alkalmazható, és a kiértékelése is a leggyorsabban készül el. Valamennyi zenei formátumhoz tartozó kutatás megvalósítható vele, sőt! A teszt motorja nemcsak zenei kutatásra, hanem bármilyen más kérdéssorra is alkalmazható!

Referenciák:

A Neo FM online zenei tesztje a saját fejlesztésű kérdéssoron alapulva több mint 2 éven át folyamatosan biztosított visszajelzést a rádióba kerülő új dalok előzetes tetszéséről és fogadtatásáról. A Juventusban a hasonló funkciójú teszt mellett az AMT és a stratégiai kutatás kérdőíve is a saját fejlesztésű tesztmotoron futott.